Mera Påskpyssel a´la Vanås

Vi färgade ägg. Vi snodde gummiband runt äggen och bara kokade dom med lökskal och sen en gryta med bara grön karamellfärg.
Såhär fina blev dom.

image237

Sen lade vi ner dom i grytorna....oj, glömde säga att vi satt och blåste ur innehållet i dom först innan vi kokade äggen.....ler, snacka om och få syrebrist i hjärnan....he he he he....

image238

image239

Det blev jättebra. Jag har aldrig använt mig av gummiband innan men det blev jättebra.

image240

Tjusigt värre...ler

image241

Detta sista är färgning med rödlök och vanlig lök.

Här kommer den klara påskriset.....

image242

Bilder: Privata

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Härtat!!

Du har lockat mig att sitta uppe så här dax kl 02.38 och fixa en egen blogg,,,Jag blir ju för katten "BLOGGOHOLIC",,ler,,,jag kan ju inte slita mig från detta nu ju!!!
Hoppas du har haft en bra helg för det har jag,,,Tack för att du finns!!!

Kramelikram

2008-03-24 @ 02:41:02
URL: http://LovelyHeart.blogg.se
Postat av: Malin

Vad fint det blev gumman! =) Hoppas du har det bra. Kram

2008-03-24 @ 21:17:27
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: liljesson

Jovars.. smörgåstårta går inte av för hackor!! Helgen har varit bra, jag har jobbat lör-mån. Men det är okej, storhelg blir ju storpeng =DD Sen var barnen hos sin pappa o då blir det inte samma sak.... Har du haft det bra?? Malin

2008-03-26 @ 22:46:07
URL: http://liljesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0