Volvosupport

Om Volvo hade kunnat sälja bilar till personer som inte kan ett dugg om att köra bil, hade de behövt en supportavdelning motsvarande Microsofts. Antagligen hade då supportavdelningen kunnat lika lite om att köra bil som Microsofts support kan om deras program...

Support: Volvos Supportavdelning, vad kan jag stå till tjänst med?
Kund: Hej, jag satte mig i min bil, stängde dörren men det hände inget!
Support: Satte du nyckeln i tändningen och vred om den?
Kund: Vad är en tändning för något?
Support: Det är en startmotor som drar ström från batteriet och startar motorn.
Kund: Tändning? Startmotor? Batteri? Motor? Varför måste jag kunna alla dessa tekniska termer för att använda min bil?

Support: Volvos Supportavdelning, vad kan jag stå till tjänst med?
Kund: Min bil fungerade fint i en vecka, och nu startar den inte ens!
Support: Finns det bensin i tanken?
Kund: Öh, va? Inte vet jag!
Support: Det finns en liten mätare på instrumentpanelen med en liten nål och en bild av en tom bensinpump och en full pump. Vart pekar nålen?
Kund: Den pekar på den tomma pumpen. Vad menas med det?
Support:: Den betyder att du inte har någon bensin i tanken, så du måste besöka en bensinförsäljare och köpa mer bensin. Du kan installera den själv eller låta försäljaren göra det.
Kund: Va?! Jag betalade över hundra tusen för den här bilen, och du menar att jag måste köpa fler komponenter? Jag sa ju allt jag ville ha en bil som har allt installerat redan!
 

Support: Volvos Supportavdelning, vad kan jag stå till tjänst med?
Kund: Er bil suger!
Support: Vad är det för fel?
Kund: Vad det är för fel? Den kraschade, det är vad som är fel med den!
Support: Vad gjorde du med den?
Kund: Jag ville ha en högre hastighet, så jag tryckte plattan i botten och det fungerade ett tag, men sedan kraschade den, och nu vill den inte starta längre.
Support: Det är du själv som har ansvar för produkten. Vad väntar du dig att vi ska göra åt saken?
Kund: Jag vill ha en ny bil, en nyare version, en som inte kraschar!
 

Support: Volvos Supportavdelning, vad jag stå till tjänst med?
Kund: Hej! Jag har precis köpt min första bil, och jag valde er bil eftersom den har en kraftfull motor, servostyrning, servobromsar, farthållare och APS-system.
Support: Kul att ni har valt vår produkt, men ni kanske har ett problem som jag kan hjälpa er med?
Kund: Hur fungerar den?
Support: Ok, du vet väl hur man kör, va?
Kund: Jag vet hur man vadå?
Support: Vet du hur man K-Ö-R?
Kund: Jag är ingen teknisk person, jag vill bara åka till olika platser med min bil.
 
Text: www.humorbanken.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0