Lussebak

Nu startar jag julen med och baka lite
Funderar på o göra en stor kaka av lussedegen istället för och göra lussekatter...

Tja, resultatet kommer senare.....

image130

Bild: Privat

Uppdatering:

Kladdigt o gult o luktar bara härligt med saffran...

image131

Bild: Privat

Nu ska degen få jäsa lite....

image132

Bild: Privat

Mums mums.......

Uppdatering 2:

Nu får vi se om jag lyckas, har aldrig gjort detta innan men det borde ju funa, kom på att jag glömt russinen men det kvittar för dom plockar jag alltid väck ändå.....

Plockar du med väck russinen på lussebullen????

image134

Bild: Privat

Nu ska jag kolla i ugnen hur det ser ut........

Uppdatering 3

Nu är jag klar med baket, bara disken kvar...hmm....och det är ju inte det roligaste precis...ler

Såhär blev dom.....stora...hmmm.....

image137

Bild: Privat


Kommentarer
Postat av: lovingnurse

jag väntar med spänning :D

2007-12-16 @ 17:37:12
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Veronica

Hej lovingnurse
Ja, jag håller på för fulla muggar kan man säga....ler

det blir nog julgodis me, trippelnöt.
Kommer in på bloggen snart, när det e klart
Kram

2007-12-16 @ 17:47:05
URL: http://www.prussimysigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0