Leilas julgodis

image106

Rocky Road

Förberedelsetid: 10 min
 

Färdigt på: 40 min
 

Ingredienser

12 kakor
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter


Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

Recept: www.tv4.se


Kommentarer
Postat av: lovingnurse

kolla in mina julklappstips på min sida :)

2007-12-05 @ 22:35:47
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: maritha

Denna ska jag prova, den såg såååååå supergod ut.
Jag får testa den på släkten 12 dec när vi spelar julklappsleken.
Maritha

2007-12-11 @ 21:33:59
Postat av: Vickan

Maritha: Ja, gör det, det e ju alltid kul och testa något nytt me. Jag är ju gottegris nr. ett på julen så det blir massor av julgodis hemma hos mig.
Kram och ha en trevlig jul

2007-12-12 @ 12:35:02
URL: http://www.prussimysigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0