Kladdkaka

Här kommer ett av mina favoritrecept, kladdkaka är ju så gott och passar till det mesta.


Kladdkaka

175 grader i ugnen, ca 30-35 min

100gr margarin eller smör
100gr blockchoklad (godast med ljus)
2 dl socker
2 ägg
1½ dl vetemjöl

OBS: Till en stor pajform så är det bäst att dubbla satsen.

Gör såhär:

Smält margarinet på svag värme i en kastrull.
Bryt chokladen i småbitar och smält tillsammans men margarinet.
Häll i sockret, tag bort kastrullen från plattan.
Rör ner ett ägg i taget.
Rör ner mjölet.
Smöra och bröa en form.
Häll i smeten.
Grädda i ugnen.

Tips: När kakan fått svalna av lite så klipp ut ett fint mönster av bakplåtspapper
och lägg ovanpå kakan, strö över med florsocker så får du ett fint mönster.

Recept: Privat 



Kommentarer
Postat av: lovingnurse

jag var och hämtade min pojkvän när det var :( men jag kollade lite i slutet. får ta och kolla på nästa repris istället :)

aw vad kul! jag tittar in på din också nästan varje dag! jag tror jag har kollat varje dag dem senaste dagarna faktiskt :) himla mysig blogg du har

kram kram!

2007-12-09 @ 13:30:19
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Arneronja

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2009-02-27 @ 14:02:05
URL: http://arneronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0